Každá rodina má své rituály a samozřejmě, že je to v každé rodině trochu jiné. Dítě se těmto rituálům učí prakticky hned od narození. I když vlastně o žádné učení nejde. Děti jen vše opakují po rodičích. Takto se dítě učí všem společenských a etickým návykům. Pokud je rodina nemá, nemá se je dítě kde naučit. A stejné je to i s přístupem k ekologii.
Děti se nemusí učit třídit odpad, pokud do rodinného rituálu patří, že PET láhve patří do žlutých kontejnerů, sklo do zelených a papír do modrých kontejnerů. Když to děti vidí u rodičů, dělají to automaticky. Nepřijde jim to divné. Pokud to tak ale v rodině není, děti k ekologii nemají vztah a těžko se jim bude odpad třídit.
V případě, že rodiče odpady netřídí, musí tuto výchovu dítěti zabezpečit škola. Už od prvního stupně, kde je třídní učitel autoritou, je třeba děti k třídění vést. Učitelé dětem problematiku třídění odpadů vysvětlí a hlavně uvádí do praxe alespoň v rámci vyučování.
Když pak přijde vaše dítě ze školy domů, dost často zmiňuje: „Paní učitelka říkala…“ a přes to zkrátka nejede vlak. Někdy je to až přehnané, ale v tomhle případě? Stejně tak, jak se dítě učí číst a psát, tak by se mělo učit chránit přírodu. A to začíná tak, že nebude dělat nepořádek tam, kde nemá, a bude třídit odpad.
Základem všeho je začít u sebe. Pokud budete jako rodiče třídit odpad, budou se toho držet i vaše děti.
Pokud však ještě doma odpad netřídíte, za což byste se měli stydět, můžete s tím začít klidně hned! Nikdy není pozdě začít.
Je důležité chránit přírodu, a čím dříve se s tříděním odpadů začne, tím lépe. Neotálejte tedy s ekologickou výchovou u vašich dětí!
Názor na tuto stránku
Líbí se | Nelíbí se |
Reklama
Komentáře k článku