Internetov sluby pro koly
portál pro všechny maminky
Dnes je středa 24. dubna 2019, svátek má Jiří, zítra Marek
Vyhledávání

Magická moc výživových pyramid

Magická moc výživových pyramid
28. 10. - Zdravá výživa
Staří Egypťané a rodiče mé kamarádky (Kterou zde raději nebudu jmenovat. Určitě by ji nepotěšilo, že si i zde z ní dělám legraci a touto cestou ji i její rodiče, bratra dvojče a starší sestru zdravím =) ) moc dobře věděli a vědí...

Staří Egypťané a rodiče mé kamarádky (Kterou zde raději nebudu jmenovat. Určitě by ji nepotěšilo, že si i zde z ní dělám legraci a touto cestou ji i její rodiče, bratra dvojče a starší sestru zdravím =) ) moc dobře věděli a vědí, proč vsadit na pyramidy, proč je stavět, ať už na Sahaře, nebo na své zahradě, a proč si do nich vlézt, když jim není dobře.

 

I odborníci přes výživu se inspirovali historií a vsadili na pyramidy, aby na nich mohli co možná nejlépe demonstrovat náš/ váš (budoucí) správný, vzorový jídelníček.

 

Tak tedy, pustíme se do stavby, ne Babylónské věže, ale pevné, době odolávající pyramidy.

 

1. V každém suterénu, a i v naší pyramidě, se krom spletitých chodeb nachází hlavní uzávěr vody a trubky, ve kterých vede voda. Stejně tak i vy se budete snažit, aby v té vaší výživové pyramidě teklo od 2 do 3 litrů tekutin. Nejlépe čistá neperlivá voda, ředěné ovocné a zeleninové šťávy, ovocné, zelené a bylinkové čaje (u posledních dvou pozor na množství).


2. Základ naší pyramidy bude tvořit 3 – 6 „základních kamenů“ (porcí) obilovin a výrobků z nich, jako je pečivo, rýže, těstoviny, müsli, ale i brambory, které nám zajistí dostatek sacharidů, jakožto pohotového zdroje energie a vlákniny, která pročistí náš organismus.


3. První patro vystavíme ze 3 – 5 porcí zeleniny (400 g) a 2 – 4 porcí ovoce (200 g), které dodávají dostatečné množství vlákniny, vitamínů a minerálních látek.


4. Podkroví budou tvořit živočišné a rostlinné bílkoviny. Mléko a mléčné výrobky v množství 2 – 3 porcí na straně jedné, na straně druhé ryby, maso, vejce, luštěniny a ořechy v celkovém množství 1 – 2 porcí.


5. Třináctou komnatou, do které snad ani nedoporučuji vstoupit. Ale věřím, že ji každý z nás má doma a občas nás popadne zvědavost, která nás přinutí alespoň na malou chvilku a jen občas, juknout dovnitř. Pokud tuto komnatu vlastníte, snažte si ji zařídit při stavbě vaší pyramidy na samém jejím vršku a uhlídat ji na 0 – 2 porcích soli, tuků a cukrů, ať už v podobě čokolády, bonbónů, tučných mas, ale i ve formě skrytých cukrů, tuků a soli, jako jsou sladké pečivo, smažená jídla, solené křupinky k televizi, instatní polévky atd.

 

Návod na pyramidu snad jen doplním velikostí stavebního materiálu (porcí), které záleží na jejím staviteli a velikosti jeho pěsti. To znamená, pokud budete „stavět“ jídelníček sobě, použijte jako měřítko jedné porce svoji sevřenou dlaň, pokud manželovi, nebo svému dítěti, inspirujte se jejich pěstmi. Toto bohužel, nebo bohudík neplatí u velikostí porcí třinácté komnaty alias nejvrchnějšího řádku. Zde se jedna porce rovná 10 g, což jsou pro představu třeba dvě kávové lžičky cukru, nebo jedna lžíce oleje.

 

Toto bylo pouze na úvod, abychom měli kde složit hlavu, stavět na něčem a proplouvat časem od výživových pyramid k jednotlivým výživovým doporučením.

 


Sdílejte s přáteli
Facebook sdílení

Názor na tuto stránku
Líbí se | Nelíbí se |

Reklama

Komentáře k článku

 

Trička s vlastním potiskem
snadně, rychle a zábavně.

Základní školy
přehledný seznam všech základních škol v ČR.

Online hry
výběr z těch nejlepších online her.


Buďte originální a kupte si vtipné těhotenské tričko. Použijte slevový kód SUPERMAMINA na 10 % slevu!

Vtipné tričko pro těhotné