Internetov sluby pro koly
portál pro všechny maminky
Dnes je úterý 17. září 2019, svátek má Naděžda, zítra Kryštof
Vyhledávání

Gravid jóga

Gravid jóga
23. 7. - Cvičení v těhotenství
Není pravdou, že by těhotné ženy nemohli cvičit. Právě naopak! Pohyb dle možnosti maminky se velmi doporučuje. Pravidelné dýchání, mírné pohyby a meditace. To je přesně Gravid jóga!

Yoga přináší nejen ženám uvolnění, relaxaci, ale také kondici a rovnováhu. Stejně tak to platí i pro ženy těhotné.

 

Základem gravid jógy jsou pránájámy - dechová cvičení - a asány neboli tělesné pozice, dále se jedná o relaxaci a meditaci, což vede k ponoření se do sebe sama a navázání bližšího vztahu s děťátkem.


Gravid jóga vychází z Hatha jógy, která je zaměřená na harmonizaci celého těla. Jde tedy o cvičení vhodné pro nastávající maminky od 13. týdne těhotenství až do porodu, pro zlepšení fyzické kondice, duševního zdraví, hormonální rovnováhy, průběhu porodu a poporodní regenerace.

 

Zdravotní účinky Gravid jógy:

  • snižuje problémy ranní nevolnosti,
  • pozitivně ovlivňuje trávení a krevní tlak,
  • snižuje bolesti v bederní oblasti páteře a působí proti nesprávnému prohnutí,
  • zlepšuje funkci plic, srdce, krevního oběhu,
  • posilňuje činnost jednotlivých orgánů a působí preventivně proti varixům,
  • posilňuje svaly pánevního dna a napomáhá udržet správné držení těla,
  • zvyšuje pružnost svalů,
  • lépe připraví ženu k porodu, ulehčuje zotavení po porodu,
  • podporuje růst placenty.

Každá maminka by měla cvičit a zatěžovat se pouze do té míry, jak je jí to příjemné a cítí, že nejde přes hranice svých možností. Pokud je průběh těhotenství bezproblémový, je možné cvičit od prvního trimestru, pokud ne, doporučuje se začít až v druhém trimestru. Vždy však můžete (a je to velice přínosné) provádět jemné dechové techniky a meditace.


Cvičení má blahodárný vliv na zdraví maminek i miminek, přesto prosím konzultujte a informujte se u Vašeho ošetřujícího gynekologa, zda můžete daný druh cvičení v těhotenství absolvovat.


Jedná se víceméně o nenáročné cvičení, ke kterému budete potřebovat pouze podložku. Stačí se pouze přihlásit k nějakým lekcím, kde vám přesně vysvětlí, jak postupovat. Pokud ale nechcete nikam chodit, pak vám portál OnlineFitness.cz dnešním dnem přináší jedinečnou možnost cvičení Gravid jóga v pohodlí vašeho domova, kdy délka lekce je 40 – 45 minut.

 

Hodně síly při cvičení, milé maminky 
 


Sdílejte s přáteli
Facebook sdílení

Názor na tuto stránku
Líbí se | Nelíbí se |

Reklama

Komentáře k článku

 

Trička s vlastním potiskem
snadně, rychle a zábavně.

Základní školy
přehledný seznam všech základních škol v ČR.

Online hry
výběr z těch nejlepších online her.


Buďte originální a kupte si vtipné těhotenské tričko. Použijte slevový kód SUPERMAMINA na 10 % slevu!

Vtipné tričko pro těhotné