Internetov sluby pro koly
portál pro všechny maminky
Dnes je pátek 24. listopadu 2017, svátek má Emílie, zítra Kateřina
Vyhledávání

Jak začít cvičit?

Jak začít cvičit?
27. 10. - Cvičení v těhotenství
Říká se jim různě: gymnastické, rehabilitační, skákací, fit balony... prostě velké míče. Přečtěte si, jak začít.

Jak začít cvičit?

 

Poměrně běžně už se využívají zejména v rehabilitaci a v porodnicích. Neobvyklé už není ani použití ve fitnessech, tělocvičnách a domácnostech, spíše sporadicky je zatím najdeme v kancelářích a školách.

 

Tyto vinylové míče se dají dle typu nafouknout do různých rozměrů od několika centimetrů až do více než metru. Jsou různě barevné, s držadly, s drobnými masážními výstupky nebo třeba průhledné s kuličkami uvnitř, mohou být i vejčitých tvarů... Pro každého je třeba vybrat ten správný typ, zejména se přihlíží k výšce cvičence. S váhou si nemusíte dělat starosti, nosnost míče je 300 kg. Jejich povrch je bakteriocidní, tzn. že se na něm neudrží ani mikroby ani bakterie.

 

Balony neslouží jen k zábavě, ale jsou výborným prostředkem především k nápravě našich těl zatížených civilizačními poruchami. Zlepšují svalové napětí a koordinační poruchy. Napravují vybočení páteře či kulatá záda. V sedu na míči se totiž nelze dost dobře hrbit. Sedíme-li na židli, po chvíli naše svalstvo ochabne a začneme se pomalu kroutit. Povolíme ramena, vystrčíme břicho a zadeček. Míč nás nutí sedět rovně (nikoli strnule), protože neustále musíme vyrovnávat těžiště a udržovat rovný sed. Aktivuje naše svaly, zejména ty, které nám pomáhají udržovat vzpřímenou polohu těla. A proto, aniž bychom si to uvědomovali, při sedu na balónu vlastně nenásilně posilujeme. Při mírném pohupování dochází ke stlačování a povolování meziploténkových tkání, které se takto příjemně prokrvují a odstraňují napětí. Hopsání koordinuje dech, takže se uplatní i při dechových onemocněních. A věřte nebo ne, cvičením napomůžete i odstranění plochých nohou.

 

Velmi rozšířené už je dnes použití míčů v porodnicích. Pohupování uvolňuje pánev a páteř, omezuje bolesti v zádech a při kontrakcích pomáhá maminkám lépe snášet bolest. Velmi příjemné je pohupování na míči pod teplou a nejlépe masážní sprchou. Pohyby zároveň přispívají ke správné rotaci miminka, případně k jeho sestupu. Cvičení je velmi vhodné pro maminky po porodu, opatrné cvičení je žádoucí v těhotenství a pomoc naleznou i ženy s menstruačními potížemi.

 

Cvičení na míči se hodí opravdu pro každého. Je možno na něm provádět pomalou rehabilitaci (pokud jde o poúrazové či pooperační léčení - nejlépe pod dozorem fyzioterapeuta) a cvičit mohou i starší lidé nebo lidé s nadváhou. Míč má totiž jednu velikou výhodu - odlehčuje nosným kloubům. Při pohupu na míči vyřazujeme těžkou zátěž z kyčelních, kolenních a hlezenních kloubů a přesto můžeme cvičit dynamicky.

 

Jak je patrno, využití míčů takřka nezná hranic. I cvičení na míči se hodí pro každého bez rozdílu věku, zdraví či kondice. Můžeme na něm cokoliv napravit, ale zejména mnohým problémům preventivně předejít.

 

Správnou velikost míče zvolíme podle délky paže od ramene ke konečkům prstů. Pokud máme možnost si na míč sednout, musí úhly mezi tělem a stehenní kostí a mezi stehenní a holenní kostí svírat tupý úhel. Správnému průměru míče musíme věnovat větší pozornost, pokud na něm chceme sedět při práci, při cvičení můžeme být trochu benevolentní (mnozí nováčci raději ze začátku přivítají o něco menší míč).


Sdílejte s přáteli
Facebook sdílení

Názor na tuto stránku
Líbí se | Nelíbí se |

Reklama

Komentáře k článku

 

Trička s vlastním potiskem
snadně, rychle a zábavně.

Základní školy
přehledný seznam všech základních škol v ČR.

Online hry
výběr z těch nejlepších online her.