Internetov sluby pro koly
portál pro všechny maminky
Dnes je úterý 26. září 2017, svátek má Andrea, zítra Jonáš
Vyhledávání

Porod bez obav

Porod bez obav
24. 4. - Cvičení v těhotenství
Porod je mnohdy náročný, vyčerpávající, stresující a bolestivý proces. Se správnou přípravou však může být tím nejkrásnějším zážitkem v životě ženy. Jak se správně připravit? Na co si dát v průběhu těhotenství pozor? Jak se vyhnout porodním i poporodním komplikacím? Přinášíme vám odpovědi na tyto a mnoho dalších otázek.

 

Vyhněte se natrhnutí hráze

Nástřih hráze neboli epiziotomie je jedním z nejčastějších chirurgických zákroků u porodu. Rutinní provádění nástřihu hráze s sebou však nenese žádné výhody pro těhotnou ženu ani pro dítě. Naopak dokáže život mnohdy pořádně znepříjemnit chronickou bolestí, zdlouhavým hojením, inkontinencí, otoky a množnou infekcí. Naštěstí se ve většině případů lze nástřihu hráze jednoduše vyhnout. Stačí když …

  • budete provádět pravidelnou masáž hráze
  • cvičením pro těhotné posílíte svaly pánevního dna
  • zvolíte vhodnou porodní polohu

Nejvyšší riziko natržení hráze hrozí ženám při porodu v poloze vleže na zádech. Naopak ve vzpřímené poloze jsou porodní cesty o 30% širší a tudíž nastřihnutí hráze není nutné.


U předporodní přípravy je důležitá nejen pravidelnost ale především správné provádění jednotlivých cviků a masáže. Nesprávné cvičení se nejen zcela míjí účinkem, ale může mít i negativní dopad na těhotnou ženu. Významným pomocníkem v tomto případě mohou být pomůcky pro snadnější porod, které cvičení nejen usnadní ale i zefektivní.


S masáží hráze je vhodné začít 4 – 6 týdnů před termínem porodu vždy 4 – 5 minut denně. Masírujte v poloze v polosedě s nohama pokrčenýma – mírně od sebe. Nepoužívejte dětské olejíčky, které tkáň vysušují. Zpočátku se vám může kůže zdát velmi pevná, ale postupem času bude díky masáži stále jemnější a pružnější.

 

Vyhněte se inkontinenci

Vysoké procento žen trápí problémy s inkontinencí po porodu. Samovolným únikům moči lze ale jednoduše předejít cvičením. Nejvhodnější je začít již před porodem (zhruba 4 týdny před termínem porodu) v rámci prevence. Pokud jste však už po porodu a inkontinence je vašim věrným společníkem, nezoufejte. Pomocí speciálních cviků na pánevní dno jí můžete zmírnit nebo se jí dokonce zcela zbavit.


Svaly pánevního dna posílíte účinným cvičením v poloze ležmo stahováním a uvolňováním pánevních svalů. Pro samotné cvičení stačí 15 minut denně.

 

Bolesti a komplikací při porodu se bojí mnoho žen. Pokud i vy máte strach, jak porod zvládnete, snažte se řídit výše zmíněnými radami a riziko komplikací bude zas o něco menší.


Sdílejte s přáteli
Facebook sdílení

Názor na tuto stránku
Líbí se | Nelíbí se |

Reklama

Komentáře k článku

 

Trička s vlastním potiskem
snadně, rychle a zábavně.

Základní školy
přehledný seznam všech základních škol v ČR.

Online hry
výběr z těch nejlepších online her.